איך יוצרים קשר עם חשמלאי מוסמך?

חשמל

למרות כל הטוב שהביא החשמל, תמיד צריך לזכור שחשמל זה לא משחק ילדים, ושכל התעסקות עם מערכות החיווט החשמל בבית צריכה להיעשות אך ורק על ידי חשמלאי מוסמך. אם אתם לא בטוחים מתי ואיך יוצרים קשר עם חשמלאי מוסמך, סיכמנו עבורכם את כל מה שתצטרכו לדעת בכדי שתוכלו לטפל בבעיות החשמל בביתכם.

מי הוא חשמלאי מוסמך?

כשרובנו חושבים על חשמלאים, אנו נוטים להסיק מראש שהם עברו הסמכה והכשרה מסוימת על מנת לעסוק במקצוע שלהם. למען האמת, ישנן כמה דרגות שונות של הסמכת חשמלאים המקנות לאלו שעברו אותן את האפשרות לבצע פעולות מורכבות יותר ולעבוד על מערכות עם מתח חשמלי גבוה.

חשמלאי מוסמך, אם כך, היא הדרגה השלישית בסולם ההסמכה של חשמלאים, והדרגה הראשונה המקנה למחזיק בה את האפשרות לעסוק במתח של 3X80 אמפר וחיבורי תלת פאזי – או במילים אחרות – חשמלאי מוסמך היא הדרגה הראשונה שיכולה לבצע את כל עבודות חשמל ביתיות ולתכנן תוכניות חשמל לבתים.

מתי חשמלאי מוסמך?

אם אתם צריכים לבצע עבודות חשמל ביתיות קטנות כמו תיקון תקלות חיווט מינוריות, תוכלו להסתפק גם בחשמלאי מעשי – דרגת הסמכה הנמוכה מחשמלאי מוסמך. עם זאת, אם אתם צריכים להחליף את המונה שלכם, לבצע תיקונים והחלפות הכוללות שנאים תלת פאזיים, תהיו חייבים להזמין חשמלאי מוסמך.

בנוסף, אם אתם משפצים ורוצים להקים רשת חשמל חדשה לבית, תצטרכו לשכור את שירותיו של חשמלאי מוסמך או חשמלאי בדרגה בכירה ממנו. שימו לב שלרוב חשמלאים בדרגות בכירות יותר ייקחו תשלום רב יותר עבור עבודתם, כך שהזמנה של חשמלאי מוסמך תהיה הבחירה הטובה ביותר עבור תכנון ועבודות חשמל ביתיות.

מה צריך לדעת לפני שיוצרים קשר?

דבר ראשון שעליכם לברר הוא שהחשמלאי אותו אתם רוצים להעסיק אכן עבר הסמכה של חשמלאי מוסמך. כלל זה הוא חשוב ביותר, כיוון שכפי שציינו קודם, חשמל הוא עניין שיכול להוות סכנת חיים ממשית, ולא תרצו שמי שיסדר לכם את החשמל בבית יהיה "חאפר" ללא הסמכה אמיתית.

בכדי לבדוק האם החשמלאי אותו אתם מעוניינים להעסיק הוא אכן מוסמך, בקשו ממנו צילום של תעודת הרישיון שלו. תעודת הסמכה של חשמלאי חייבת לכלול שם, מס' זהות, מס' רישיון, סוג רישיון, תאריך הנפקה, תוקף והיתרים. וודאו שרישיונו של החשמלאי שלכם אכן בתוקף, ואם אתם רוצים להיות ממש בטוחים, תוכלו לוודא באתר משרד התמ"ת את אמינות מס' הרישיון של החשמלאי.

מעבר לרישיון, מומלץ לוודא מראש גם המלצות ומחירים לפני שמזמינים.

דרכי יצירת קשר:

הדרך היעילה ביותר ליצירת קשר עם חשמלאי מוסמך היא דרך חיפוש באינטרנט, שייתן לכם גם גישה להמלצות של לקוחות אחרים. אתרים רבים גם מציגים את הרישיונות של החשמלאים המפורסמים אצלם, כך שתוכלו לוודא את הסמכתם בקלות.

מעוניינים במומחה לעבודות חשמל? לחצו כאן

כמו כן, תמיד ניתן להשתמש בספר הטלפונים הישן והטוב, אך שימו לב שאתם מוודאים שהחשמלאי אכן בעל הסמכה!